Website also avalible in:

rweb-blog-keszites

Blog készítés előnyei

Tartalomjegyzék

Hírlevél

Csatlakozzon Ön is az RWeb közösségéhez! Értesüljön elsőként az aktuális publikációinkról!

Felkínáljuk a lehetőséget, hogy elsőként értesüljön e-mailben a legfrissebb publikációinkról. Ígérjükhogy a megadott e-mail címre soha nem fogunk küldeni marketing célú hirdetéseket. A kidolgozott funkcionalitást kizárólag Önért hoztuk létre, hogy mindig friss információt kapjon – bármikor visszavonhatja a feliratkozását – a döntés mindig az Ön kezében lesz!

Továbbá ígérjük, hogy a megadott e-mail címét (és/vagy a hozzátartozó IP címét, munkamenet azonosítót – un. session ID) nem fogjuk továbbítani arra jogosulatlan harmadik félnek! Hiszünk a szólásszabadság, a diszkréció és az online anonimitás tiszteletben tartásában!

Üdvözölni szeretnénk az RWeb publikációinak olvasói között Önt is!

A “Csatlakozom az RWeb közösségéhez” gomb lenyomásával Ön tudomásul veszi és elfogadja az Adatkezelési tájékoztatónkban megfogalmazottakat.

Az online értékesítés nagyágyúinak számító szakemberek egybehangzó véleménye, hogy a blog készítés a legjobb módja egy cég kínálatának népszerűsítésére. Ez a blogbejegyzés összeszedi azokat az érveket és ötleteket, amelyek miatt a vállalkozásoknak érdemes blogokat használniuk a promóciójuk részeként.

„Az írás egyetlen szabályt ismer: hogy legyen mit mondanod.”

(Arthur Schopenhauer)

blog iras

A blogok megjelenése

Néhány évvel ezelőtt az interneten megjelentek a blogok. A blogok nagyon hasonlítanak az online folyóiratokhoz, ahol az emberek megosztják véleményüket a világgal, gyakorlatilag minden elképzelhető témában. Vannak olyan blogok, amelyeket hírességek írnak, és vannak olyanok, amelyeket egyszerűen szórakozásból szerkesztenek. Ma már sok vállalkozás felfedezte a blogolás használatának értékét a potenciálisan új ügyfelek eléréséhez. Rájöttek, milyen nagyszerű eszköz van a kezükben. Olyan dolgokat vitathatnak meg, amelyek érdekelhetik a jelenlegi ügyfeleiket, és még újakat is vonzhatnak. 

Az első blogbejegyzés megjelenése óta meglehetősen sok látott már napvilágot. Időközben a blogok annyira fontossá váltak a vállalkozások és a bloggerek számára, hogy azok, akik nem fordítanak figyelmet a blogolásra, sok potenciális ügyfélről maradnak le. Egyszerűen azért, mert a látogatók távol tartják magukat azoktól a vállalkozásoktól, amelyek nem vezetnek vagy nem frissítik a vállalati blogjukat

Blogolás: elfecsérelt idő?

Míg a blogok már elég régóta léteznek, addig a vállalkozások blogokkal történő ellátásának koncepciója is viszonylag új. Emiatt sokan még mindig nincsenek meggyőződve arról, hogy a blogolás megéri a befektetett időt és energiát.

Pedig a statisztikák azt mutatják, hogy akik online szeretnék népszerűsíteni termékeiket, a blogolás az egyik legjobb befektetés lehet, amit valaha is eszközöltek az interneten. Jöjjenek azok az extra érvek, amelyek miatt a blogok a legjobb módjai a vállalati termékek és szolgáltatások népszerűsítésének.

blog keszites budapest

Blog készítés: I.) OK

A blogolás nagyszerű lehetőség arra, hogy a vállalat szaktekintélyként jelenjen meg a működési területén. Amikor olyan bejegyzéseket ír és tölt fel, amelyek értékes tippeket adnak a termékek használatával kapcsolatban, a célközönség a terület szakértőjeként kezd el tekinteni rá. Ha szakértelemmel ruházzák fel, nagyobb valószínűséggel vásárolnak arról a webhelyről.

Blog készítés: II.) OK

Egy blog összekapcsolhatja ugyanabban az iparágban tevékenykedő bloggereket. Több ezer ember ír hasonló témákról, mint egy vállalkozás a saját blogján. 

RTipp: Ha fiókot hoz létre egy blogszolgáltatónál, például a WordPressen, akkor a bejegyzéseihez fűzött megjegyzéseken keresztül kapcsolódhat a többi bloggerhez, és fordítva. Felfedezhet néhány nagyszerű kapcsolatot, és talán még az is előfordulhat, hogy a kölcsönös népszerűsítés érdekében együttműködés jön létre néhány projektben!

Blog készítés: III.) OK

A blog egyszerű lehetőséget biztosít arra, hogy az emberek több információhoz jussanak hozzá egy vállalatról. Remek megoldás arra, hogy részletesen bemutassa a termékeket vagy a szolgáltatást, informáljon arról, hogyan csinálja a cég, amit csinál, és mi különbözteti meg az iparág többi vállalkozásától.

Blog készítés: IV.) OK

Blogbejegyzéseken keresztül szélesebb közönséget érhet el, mint más promóciós módszerekkel. Mivel a blogok nagyközönség számára könnyen elérhetőek és nem utolsó sorban ingyenesek, bárki elolvashatja őket anélkül, hogy elhagyná a házát, a kedvenc kanapéját, vagy plusz pénzt kellene költenie valami újdonságra.

Plusz egy bónusz érv

Az emberek szeretik tudni, hogy kivel állnak kapcsolatban. A blogok nagyszerű módjai annak, hogy az olvasók számára könnyen és gyorsan adjanak tájékoztatást a vállalatról és az alkalmazottairól. Ezzel segítenek a potenciális ügyfeleknek megismerni a céget, és hitelesebbé válni a szemükben.

blog keszites magyarorszag

Blogok a vállalkozások kezében

Nem véletlenül van már annyi cégnek blogja. Ha azt szeretné egy cég, hogy az érdeklődők jól érezzék magukat a weboldalán és bízzanak a szavában, hagynia, hogy megismerjék. A blog a leghatásosabb módja ennek. A legfontosabb, hogy blogot felhasználóbaráttá tegyék, rendszeresen frissítsék, és bátorítsák a látogatók hozzászólásait. A blog legyen könnyen áttekinthető az olvasók számára, és tartalmazzon hasznos információkat, amelyeket máshol nem találnának meg. Tartalmazzon olyan dolgokat, mint például: 

  • Termékekről vagy szolgáltatásokról szóló információk 
  • A vállalat kulisszái mögé pillantást engedő információk 
  • Különleges ajánlatok vagy kuponok 
  • A vállalat története vagy filozófiája 
  • A terméket/szolgáltatást használó ügyfelek vagy szakértők termékértékelései 

Készülhetnek olyan dolgokról is, amelyek nem közvetlenül a vállalkozásra összpontosítanak, de mégis relevánsak – például iparági hírekről, tanulmányokról vagy egy terület trendjeivel kapcsolatos információkról. Ez segít a jelenlegi ügyfeleknek, hogy érezzék a kapcsolatot a céggel, és új ügyfeleket is vonz, akiket érdekelhet, hogy mit tud mondani ezekről a más témákról egy új szereplő. 

blog ötletek

Közösségi média és a blogok kapcsolódása

A közösségi médiának köszönhetően manapság az emberek jobban kapcsolódnak egymáshoz, mint valaha. De miközben könnyű új szinten kapcsolódni a fogyasztókhoz, fontos, hogy ez a kapcsolat sokáig fennmaradjon és megközelíthetőségről árulkodjon. Itt jön a képbe a blogolás. A blogolás hatékony módja annak, hogy köteléket építsen ki a vállalkozás az ügyfeleivel, és fenntartsa a vásárlók elkötelezettségét. Magának a blognak a tartalma a szórakoztató és informatív tartalomtól az egyszerű promóciós anyagokig terjedhet. A legfontosabb, hogy a tartalom releváns, friss és rendszeresen frissített legyen. 

Az olyan közösségi oldalak, mint a Facebook, a Twitter és a LinkedIn tökéletesen alkalmasak blogbejegyzések megosztására. Blogbejegyzések megoszthatók az üzenőfalakon, fórumokon, a szakterülethez kapcsolódó webhelyeken és blogokon is. A blogoknak relevánsnak kell lenniük a szakterület szempontjából, hogy az érdeklődők el akarják majd olvasni őket. 

További okok

Számos további oka van annak, hogy a blogok miért fontosak minden sikerre törekvő vállalat számára. Az egyik ok az, hogy a blog segíthet az eladások növelésében. Ha vannak olyan ügyfelek vagy vásárlók, akik gyakran látogatnak egy weboldalt, akkor jó eséllyel egyenesen a blogra fognak menni, miután elhagyták a főoldalt.

Az ezekben a blogokban található információk nagy valószínűséggel a cég által értékesített termékekhez kapcsolódnak. Így, ha valami új vagy izgalmas dologról van szó, az olvasók valószínűleg meg fogják osztani azt a közösségi média fiókjaikon vagy e-mailben barátaikkal és családtagjaikkal. Ez a fajta reklám nagyon hasznos lehet egy vállalkozás számára, mert nem kerül semmibe, de tényleges eladásokhoz is vezethet. 

uzlei blog oldal

RTipp: Ha azt szeretné elérni, hogy az emberek elkezdjenek átkattintani a közösségi médiaoldalakról, például a Facebookról, akkor meg kell győződnie arról, hogy a blog tartalma elég vonzó és érdekes az olvasók számára.

Ha rendszeresen blogol, és a közösségi médiaoldalakat használja a bejegyzései népszerűsítésére, elkezdhet egy olyan olvasóközönséget építeni, akik többet szeretnének tudni Önről és vállalkozásáról. Egy idő után eléggé megbíznak majd Önben ahhoz, hogy kérdéseikkel vagy segítségkéréseikkel közvetlenül Önhöz forduljanak, ami új eladásokhoz vezethet.

A blog készítés fontossága

A blogbejegyzések tökéletesek arra, hogy egy kicsit többet áruljon el a vállalat a történetéről és kultúrájáról. Ez segíthet az ügyfeleknek megérteni, hogy miért teszi azt, amit tesz, ami egyben a bizalom kiépülését is segíti. A blog azonban sokkal több lehet, mint egy hely, ahol az olvasók információt kaphatnak. Olyan hely is lehet, ahol visszajelzést adhatnak vagy kérdéseket tehetnek fel. Érdemes válaszokat adni nekik, hogy lássák, milyen gyorsan reagál a vállalkozás, és milyen komolyan veszi az ügyfélszolgálati kérdéseket. 

hogyan irj egy jo publikaciot

RTipp: Kezdje a blogolást azzal, hogy történeteket mesél vállalkozásáról és arról, hogy mi teszi különlegessé. Ügyeljen arra, hogy a szöveg mellett képeket és videókat is tartalmazzon.

További előnyök

Egyesek összekeverik a blogolást a hagyományos régi naplóírással.

Bár a szakterületeknek van néhány hasonlóságuk, például a személyes érintettség és a gondolatvezetés megteremtésének képessége, vannak azonban kulcsfontosságú különbségek is, amelyek a blogolást fontossá teszik a vállalkozások számára.

Kezdjük azzal, hogy egy blog könnyen hozzáférhető és olvasható. Ha például rákeres a Google-on a “jóga” kifejezésre, akkor a jógával foglalkozó, legjobban rangsorolt oldalak listáját kapja. A lista alatt különböző kategóriákat talál, például “hírek”, “vitafórumok” és “blogok”. A blogok között könnyű navigálni. Ahhoz, hogy elolvassa egy blogger legújabb bejegyzéseit, általában a blog nevére kell kattintania, vagy egy másik webhelyről, cikkből származó linket kell követnie. Ennek eredményeképpen a bloggereknek (még az üzleti bloggereknek is) saját, egyedi online terük van, ahol bármilyen formátumban bemutathatják információikat.

A blogolás nagyszerű módja az üzletépítésnek. Lehetőséget kínál arra, hogy információkat osszon meg a vállalat arról, hogy mit kínál, és értékes tartalmat nyújtson, amelyet más webhelyek és blogok felhasználhatnak.

blog keszites utmutato

RTipp: Ha Ön esküvői fotós, a blogbejegyzések tartalmazhatnak tippeket a menyasszonyoknak, mintamenüket vagy olyan barkácsmunkákat, amelyek hasznosak lehetnek az esküvőkön. 

A lényeg: Blogoljon Ön is!

Napjainkban a közösségi hálózatoknak, például a Mastodonnak, Facebooknak, a Twitternek és a LinkedInnek köszönhetően a vállalati honlapok nélkülözhetetlen része lett a blog. A cégek minden eddiginél többet nyerhetnek a blogolással. A fogyasztók felfigyelnek azokra a vállalatokra, amelyek blogot vezetnek, és megbízhatóbbnak, átláthatóbbnak és interaktívabbnak tekintik őket. Ha egy vállalat a megfelelő dolgokról blogol, a potenciális ügyfelek nagyobb valószínűséggel választják azt. Ha vannak céljai a vállalkozásával kapcsolatban, a blogolás segíthet a kívánt eredmények elérésében.

Hírlevél

Csatlakozzon Ön is az RWeb közösségéhez! Értesüljön elsőként az aktuális publikációinkról!

Felkínáljuk a lehetőséget, hogy elsőként értesüljön e-mailben a legfrissebb publikációinkról. Ígérjükhogy a megadott e-mail címre soha nem fogunk küldeni marketing célú hirdetéseket. A kidolgozott funkcionalitást kizárólag Önért hoztuk létre, hogy mindig friss információt kapjon – bármikor visszavonhatja a feliratkozását – a döntés mindig az Ön kezében lesz!

Továbbá ígérjük, hogy a megadott e-mail címét (és/vagy a hozzátartozó IP címét, munkamenet azonosítót – un. session ID) nem fogjuk továbbítani arra jogosulatlan harmadik félnek! Hiszünk a szólásszabadság, a diszkréció és az online anonimitás tiszteletben tartásában!

Üdvözölni szeretnénk az RWeb publikációinak olvasói között Önt is!

A “Csatlakozom az RWeb közösségéhez” gomb lenyomásával Ön tudomásul veszi és elfogadja az Adatkezelési tájékoztatónkban megfogalmazottakat.

Legfrissebb publikációink

Legfrissebb publikációink

Mai dátum: október 4, 2022

Get a quote

  1. Please provide the basic information that will help us establish our joint business partnership, which we grant not to pass on to third parties.
  2. We will respond to your inquiry within one official working day.
  3. The first telephone or online communication consultation will take place, during which we will determine our target audience and launch the first phase of our joint project accordingly.

Business website order

Accepted file types: PDF, JPEG, JPG, PNG, DOCX, PSD maximum file size: 8 MB.
By submitting this form, I confirm that I have read and agree to the RWeb Privacy Policy.

Az űrlap kitöltését követően:

  1. Kérjük, adja meg azon alapinformációkat melyek segítenek megalapozni közös üzlet-partneri viszonyunkat. Garantáljuk, hogy ezeket nem továbbítjuk harmadik félnek.
  2. Legfejebb egy hivatalos munkanapon belül válaszolunk a megkeresésére.
  3. Az első telefonos vagy online kommunikációs egyeztetés keretén belül meghatározzuk a célközönségét. Ez alapján elindítjuk közös projektünk első szakaszát.

Weboldal rendelés

Elfogadott fájltípusok: PDF, JPEG, JPG, PNG, DOCX, PSD maximum fájl méret: 8 MB.
Az űrlap elküldésével megerősítem, hogy elolvastam és elfogadom az RWeb adatvédelmi irányelveit.

Our latest publications

Todays date:október 4, 2022
RWEB-logo

Tisztelt Látogató!