Website also avalible in:

online-vallalkozas-megalapozasa

Online vállalkozás indítás: útmutató a buktatók elkerüléséhez

Tartalomjegyzék

Hírlevél

Csatlakozzon Ön is az RWeb közösségéhez! Értesüljön elsőként az aktuális publikációinkról!

Felkínáljuk a lehetőséget, hogy elsőként értesüljön e-mailben a legfrissebb publikációinkról. Ígérjükhogy a megadott e-mail címre soha nem fogunk küldeni marketing célú hirdetéseket. A kidolgozott funkcionalitást kizárólag Önért hoztuk létre, hogy mindig friss információt kapjon – bármikor visszavonhatja a feliratkozását – a döntés mindig az Ön kezében lesz!

Továbbá ígérjük, hogy a megadott e-mail címét (és/vagy a hozzátartozó IP címét, munkamenet azonosítót – un. session ID) nem fogjuk továbbítani arra jogosulatlan harmadik félnek! Hiszünk a szólásszabadság, a diszkréció és az online anonimitás tiszteletben tartásában!

Üdvözölni szeretnénk az RWeb publikációinak olvasói között Önt is!

A “Csatlakozom az RWeb közösségéhez” gomb lenyomásával Ön tudomásul veszi és elfogadja az Adatkezelési tájékoztatónkban megfogalmazottakat.

Egy sikeres online vállalkozás indítása kemény munka, elhivatottság és egy adag szerencse is kell hozzá. Manapság egyre többen keresik a módját annak, hogyan hozhatják létre saját online vállalkozásukat. Az internet minden szabadságot és eszközt megad ehhez, de a siker folyamatos erőfeszítéseket igényel.

“Nem kell nagyszerűnek lenned ahhoz, hogy elkezd, de el kell kezdened ahhoz, hogy nagyszerű legyél.”

– Zig Ziglar

Egy online vállalkozás indítása és működtetése éppoly nehéz lehet, mint amilyen kifizetődő. Rengeteg buktatóra kell odafigyelni, de egy jól felépített útmutató segíthet elkerülni ezeket a nehézségeket. Ez a bejegyzés arról szól, hogy mi a titka az online vállalkozásnak, és mi mindenről kell döntést hoznia annak, aki belevág az indításba.  

online-vallalkozas

Mi az az online vállalkozás? 

A technológia fejlődésével az információk mennyisége és a piac óriási ütemben növekednek. Az online vállalkozás olyan vállalkozás, amely az interneten keresztül értékesít árukat vagy nyújt szolgáltatásokat. Az online vállalkozás indításának lényege, hogy szélesebb közönséghez érjen el és több eladást produkáljon a cég, mint egy hagyományos offline üzlettel. Az internetes vállalkozások arra törekednek, hogy kihasználják az online világ nyújtotta lehetőséget. Az e-kereskedelem még mindig a jövő értékesítési hulláma, amit érdemes meglovagolni. Számos vállalkozás mindennapi működését forradalmasította már eddig is.

e-vallalkozas

Az e-business előnyei 

Az “e-business” kifejezést először az 1990-es években használták, és az internet korszakának kezdete után vált ismertté. Alapvetően a számítógépes hálózaton keresztül elektronikus úton folytatott üzleti tevékenységet jelent. Egyes vállalkozások arra használják az e-business-t, hogy termékeiket online értékesítsék, míg mások arra használják a világhálót, hogy együttműködjenek partnereikkel vagy közös vállalkozásokon dolgozzanak. A mai üzleti világban az internet a vállalatok számára olyan felület, amihez mindenképp csatlakozniuk kell. Az online vásárlókért folyó verseny még soha nem volt olyan erős, mint napjainkban. Éppen ezért mind a kis-, mind a nagyvállalatoknak rendelkezniük kell saját e-business stratégiával az ügyfelekkel és a potenciális ügyfelekkel történő kommunikációhoz. Továbbá e-business terveikhez kapcsolódó közösségi média kampánnyal kell készülniük, hogy hatékonyan tudjanak kapcsolatba lépni a fogyasztókkal. 

online-penz-kereses

Az internetes vállalkozás működtetésének számos előnye van:

1. Mindenki a maga főnöke – Akkor és ott lehet dolgozni, amikor és ahol csak akarnak a vállalkozó szelleműek, amíg van internet-hozzáférés. Nem kell meghatározott időbeosztásban dolgozni, és akár otthonról is lehet végezni a feladatokat. A munkaidőt mindenki maga választhatja meg, ami azt jelenti, hogy több időt lehet tölteni a gyermekekkel vagy a családdal anélkül, hogy az utazással járó extra költségek miatt kellene aggódni. 

2. Bárhonnan lehet dolgozni – Az otthonról történő munkavégzés azt jelenti, hogy bár van egy meghatározott irodahelyisége a vállalkozásnak, mégsem onnan irányítják. Az, hogy bárhonnan lehet dolgozni, azt jelenti, hogy utazás, vagy nyaralás közben is van lehetőség pénzt keresni, ha szükséges. 

3. Nem kell irodahelyiséget fenntartani – Nincs szükség drága irodahelyiségekre sem a készlet és a felszerelés tárolásához, ami azt jelenti, hogy ezek a rezsiköltségek megszűnnek. Nincsen bérleti díj, vagy üzlethelyiség karbantartására, felújítására kifizetett összegek. Bérköltségeken is lehet spórolni.

4. Hozzáférés a globális piachoz – Az internet globális elérhetősége miatt több millió ügyfél érhető el, függetlenül attól, hogy a világ mely pontján tartózkodnak. Ez a lehetőségek világát nyithatja meg, és segítheti egy valóban világméretű üzlet létrehozását.

5. Nagyobb szabadság – Az e-business lehetővé teszi, hogy termékeket több területen értékesítse a vállalat. Lehet úgy dönteni, hogy különböző államokban vagy akár nemzetközi szinten fog történni az értékesítés. 

6. Irányítás – Irányítható a reklámtevékenység, az árképzés, és különleges ajánlatokat lehet készíteni, amikor az a legjobban megfelel a cég számára.

7. Marketing – piaci résen belül egy meghatározott ügyfélkör érhető el, mivel közvetlenül és személyesen nekik hirdethet a vállalkozás. Ez teszi lehetővé, hogy nagyon hatékony marketingkampányt hozzanak létre az online cégek. Emellett az esetleges marketingköltségek is lényegesen kisebbek. Nem kell szórólapokat vagy brosúrákat nyomtatni, vagy reklámfelületet fizetni újságokban, magazinokban vagy a televízióban.  

8. Testre szabott termékek és szolgáltatások – Termékeket és szolgáltatásokat pontosan az ügyfelek igényeihez igazíthatják. A módosítások is könnyen elvégezhetők. Így ha valami másra van szükség, azonnal el lehet végezni a piac által megkövetelt változtatásokat. Az értékesítés pedig a nap 24 órájában, a hét minden napján történik. A fogyasztók a világ minden táján megvásárolhatják a termékeket anélkül, hogy el kellene hagyniuk otthonukat, ez pedig terjeszkedési lehetőségeket is magában rejt.

online-vallakozas-inditasa

Első lépés az online vállalkozás indításhoz

Minden a szenvedéllyel, világos üzleti tervvel, professzionális hozzáállással és a siker iránti vággyal kezdődik. Az internet hatalmas hely, és rengetegen szeretnének online pénzt keresni. Néhányan sikerrel járnak, mások szerencsétlenül elbuknak. Mi választja el ezt a két csoportot? A sikeres csoport az, amelyik időt és energiát fektetett abba, hogy megtanulja, mi kell egy online vállalkozás működtetéséhez. Időt szánnak arra, hogy létrehozzanak és kövessenek egy tervet a sikerhez. Azok közül, akik elbuknak, sokan nem szánnak elég időt arra, hogy valóban megismerjék, mi kell egy online vállalkozás működtetéséhez. 

RTipp: Néhány tanács, ami segít megfogalmazni egy sikertervet internetes vállalkozóként: 

I. Ne siesse el online vállalkozása elindítását!

II. Tudja meg, mivel jár egy internetes vállalkozás indítása. 

III. Tudja meg, hogy mennyibe fog kerülni ez Önnek. 

IV. Hozzon létre egy saját piaci rést.  

V. Hozzon létre saját weboldalt. 

VI. Javítsa a keresőmotorok rangsorát. 

VII. Hirdesse magát online e-mail marketing kampányokkal. 

Sikeres online vállalkozás indításához szükséges összetevőket érdemes 2 részre venni. Egyik részhez tartoznak azok elemek, amelyeket elméletben kell először végiggondolni, majd papírra vetni és rögzíteni üzleti tervben. Online vállalkozást indítani ugyanolyan felkészültséget és eltökéltséget igényel, mint egy hagyományos üzlethelyiséggel rendelkező céget létrehozni. Nem elég kitalálni a tökéletes cégnevet, és azt, hogy mivel szeretne a vállalkozó foglalkozni. A felkészültséghez az is hozzátartozik, hogy legyen egy átgondolt üzleti terv a zsebben, ami az alfáját adja a vállalkozásnak és konkrétan tartalmazza a leendő cég küldetésnyilatkozatát, céljait és az elérésükre vonatkozó terveket. 

Másik részhez azok tartoznak, amelyek az online megjelenéshez, ügyfelek eléréséhez kapcsolódnak.

celkozonseg-meghatarozasa-online

Ötlet és célközönség meghatározás

A saját online vállalkozás létrehozásának első lépése, hogy ki kell találni, mit szeretne és miben jó, azaz mit fog kínálni a felhasználóknak a cég. Ha például szeret segíteni másoknak, akkor lehet életvezetési tanácsadó. Ha a technológia a kedvence, indíthat oktatási blogot a számítógépekről vagy az okostelefonokról. Ha építkezési cége van, létrehozhat egy webshopot a termékeinek.

Amennyiben megvan az ötlet, jöhet a célközönség meghatározása. A célközönség a fogyasztók azon csoportja, amelyet a vállalkozás marketing- és reklámtevékenységével el akar érni. A hatékony marketing érdekében tudni kell, hogy kiket próbál elérni a cég. Minél pontosabban tudja meghatározni a célközönséget, annál nagyobb az esélye, hogy eléri őket.

A célközönség jellemzőinek ismerete lehetővé teszi, hogy olyan termékeket és szolgáltatásokat fejlesszen ki a vállalat, amelyek vonzóak lesznek a fogyasztók számára. Ha ismeri ezeket az információkat, olyan hirdetéseket készíthet, amelyekre nagyobb valószínűséggel reagálnak. Ha hatékony hirdetésekkel el tudja érni a célközönséget, akkor nagyobb valószínűséggel vásárolnak tőle.

Néhány dolog, amit érdemes figyelembe venni a célközönség meghatározásakor:

1. Kik fogják Ön szerint megvenni a termékét

2. Ki az, aki ténylegesen megveszi a termékét

3. Demográfiai adatok, mint például életkor, nem, jövedelem, iskolai végzettség, családi állapot 

Nem lehet alábecsülni a célközönség meghatározásának fontosságát. Ha sikereket akar elérni a vállalat, meg kell értenie a célfogyasztót vagy más néven célvásárlót. Mit akarnak? Miért veszik meg azt, amit megvesznek? Hogyan érheti el őket a legjobban? A célközönség valódi meghatározása nehéz lehet. A legtöbb esetben a potenciális vásárlók nagy csoportjával kezdenek a cégek, majd leszűkítik őket a vevők egy kisebb csoportjára, akik nagyobb valószínűséggel reagálnak pozitívan majd a termékre. 

A tökéletes vásárló azonosításának folyamatát célzásnak nevezik, és ez minden hatékony marketingstratégia alapvető eleme. Ha nem tudja pontosan, hogy kit szeretne elérni és megszólítani a vállalkozás, a marketingterv homályos lesz. ​​A vállalat miután kialakítja a marketingstratégiáját, testre szabhatja üzenetét és azt felhasználva a megfelelő médiacsatornákon keresztül elérheti a piaci szegmensét. 

online-vallalkozas-rweb

A piackutatás és az online vállalkozás

Minden vállalkozó tudja, egy új vállalkozás indítása számos kockázattal jár. Az egyik legfontosabb lépés, amit a kockázat csökkentése érdekében lehet tenni: piackutatás végzése mielőtt elindulna a vállalkozás. Mindez szükséges lépés annak megállapításához, hogy van-e életképes közönség a termék/szolgáltatás számára. A piackutatás az a folyamat, amelynek során információkat gyűjtenek a célközönségről és igényeiről, hogy a termékeket és szolgáltatásokat hozzájuk igazíthassák.

Az e-kereskedelem világa egy hatalmas óceán, folyamatosan fejlődő vállalkozásokkal és iparágakkal. Amikor megpróbál egy cég eladni valamit online, kritikus fontosságú, hogy megbizonyosodjon arról, hogy olyasmit kínál, amit a fogyasztók tényleg akarnak. Ha a munka megkezdése előtt elvégzi a kutatást a vállalkozó, sokkal nagyobb az esélye annak, hogy sikerrel fog járni.

A piackutatásból meg lehet tudni: kik a versenytársak, mik az erősségeik és gyengeségeik, ki a célközönségük, mekkora nyereséget termelnek, hol tevékenykednek és mit kínálnak, várható-e hamarosan jelentős változás az iparágban, például egy új versenytárs belépése, és még számos más hasznos dolgot.

A piackutatás megadhatja a vállalkozónak azokat az információkat, amelyekre szüksége van annak eldöntéséhez, hogy megéri-e saját vállalkozásba kezdeni, vagy inkább más ötlet után érdemes kutatni tovább. Meglévő terméket vagy szolgáltatást értékesítsen-e online formában, vagy inkább hozzon létre valami újat. A piackutatási technikák segítenek a döntéshozatali folyamatban.

Piackutatás sokféleképpen végezhető. Ezek közül az online vállalkozásokat leginkább kérdőívek, internetes felmérések, vagy a másodlagos adatok elemzése segítheti a legjobban. A piackutatásnak számos típusa létezik, de mindegyik lényege ugyanaz: információk gyűjtése, hogy jobban meg lehessen érteni a célközönséget.

A kapott eredmények a vállalkozás szinte minden aspektusával kapcsolatos döntések alapjául szolgálnak – hogyan hozzák létre a termékeket vagy szolgáltatásokat, hogyan népszerűsítsék azokat, mennyit kérjenek érte.

veresnytarsak

Versenytársak elemzése

A versenyelemzés az egyik legfontosabb lépés annak meghatározásában, hogy egy adott üzleti ötlet sikeres lesz-e. Ha online webáruház indítását tervezi, elengedhetetlen, hogy megismerje a versenytársakat. Hogyan mutatkoznak be? Van-e hűséges vásárlói bázisuk? Milyenek az áraik? Ha prezentációs weboldalban gondolkodik, szintén szükséges a versenytársak felmérése. Van blogjuk? Milyen típusú bejegyzéseket osztanak meg? Milyen gyakran és milyen napszakban posztolnak? Piaci pozícionálásuk, kínálatuk és értékesítési stratégiájuk sokat elárul arról, hova tudja helyezni magát egy induló vállalkozás a piacon. 

A cél: mindig többet tudni a versenytársakról, mint amennyit azok tudnak a cégről. A versenytárselemzés alapgondolata egyszerű: Találja ki, hogyan csinálják más vállalkozások azt, amit csinálnak, majd próbálja meg utánozni a sikerüket, miközben kihasználja a gyengeségeiket is. A versenytársak weboldalainak megtekintése az egyik módja az erősségeik és gyengeségeik feltérképezésének. Olyan dolgokat lehet megvizsgálni a honlapon keresztül, mint dizájn, árképzés, termékválaszték, szállítási határidők és ügyfélszolgálat.

rweb-online-vallalkozas

Hogyan végezzen hatékony versenytárselemzést?

A versenyelemzés elvégzésének rengeteg módja van a rendelkezésre álló erőforrásoktól függően. Érdemes más online vállalkozásokat megnézni az iparágban, és megvizsgálni hogyan különböztetik meg magukat a versenytársaktól. Meg kell próbálni belelátni a célvásárlók fejébe a kulcsszavaik és vásárlási szokásaik kutatásával. Ez segíthet megérteni, mi mozgatja őket, és erre hagyatkozva megalapozott döntéseket lehet hozni a saját értékesítési szöveggel és kínálattal kapcsolatban. Minél többet tud egy vállalat a versenytársairól, annál jobban tudja velük szemben pozícionálni magát, és annál könnyebben tud majd döntéseket hozni.

A kulcsszókutatás révén meg lehet tudni, hogy mely kulcsszavakra van a legnagyobb keresési volumen, és ezek alapján mely kulcsszavakra kell optimalizálni a saját weboldalt. A kulcsszókutatás segítségével például meg lehet tudni, hogy a versenytársak mely termékeknél szerepelnek jól, majd meg lehet próbálni ugyanezekkel a kulcsszavakkal javítani a saját helyezést. 

Másik lehetőség, hogy meg lehet keresni a Google-ban a szakterület 10 legjobb oldalát. Meg lehet nézni, hogy ezek közül az oldalak közül hányon található közösségi média megosztó gomb. A közösségi média felületre is érdemes ellátogatni, megnézni hány követője van a vállalkozásnak, mennyien szólnak hozzá a bejegyzéseikhez és osztják azokat meg.

Google Alerts ingyenes szolgáltatást is segítségül lehet hívni. Az eszköz lehetővé teszi, hogy automatikusan megkapja az érdeklődő a versenytársak weboldalainak és híreinek frissítéseit. Az információkat maga a Google szolgáltatja, így nem férhet kétség a pontosságukhoz. A Google Alerts használatának alapelve nagyon egyszerű: meg lehet kérni a Google-t, hogy küldjön értesítést, ha olyan új információ jelenik meg a weben, amely megfelel a kiválasztott kulcsszavaknak. Így rengeteg elemzendő adatot lehet kapni ebből az eszközből.

A backlink-elemzés egy másik olyan mód, amivel meg lehet nézni a versenytársakat. A backlinkek kulcsfontosságú tényezőt jelentenek annak meghatározásában, hogy webhely hol fog szerepelni a keresőmotorokban. Az elemzésnek köszönhetően a versenytársakról meg lehet tudni, hogy kik ők, milyen linkek vezetnek a weboldalukra, milyen a közösségi média aktivitásuk és egyéb online tevékenységük. Ezeket az információkat fel lehet használni saját SEO kampány összeállításához. A siker kulcsát az fogja adni, ha nagyszámú backlinket sikerül kiépíteni olyan webhelyekről, amelyek relevánsak a vállalkozás és iparága szempontjából.

online-vallalkozas-tanacsadas

Másik oldal

Ezen lépéssor végéhez érve tisztán lehet látni, mivel szeretne foglalkozni az online vállalkozás, mi jellemzi a célközönséget, melyet a piackutatással térképeztek fel, és mennyi versenytárssal lehet számolni a piacon. Mindezek után arról kell döntést hozni, hogy hogyan léphetnek kapcsolatba a fogyasztók a vállalkozással. Internetes vállalkozásként kihagyhatatlan az üzleti ötlethez egy weboldal készítése.

Hogy miért? Mert a weboldal az a hely, ahol az ügyfelek megtalálják és elérik a vállalkozással kapcsolatos információkat. Az a hely, ahol megrendelést adhatnak le, ingyenes termékmintákat tekinthetnek meg, további információkat kérhetnek, vagy közvetlenül egy másik emberrel beszélhetnek kérdéseikről vagy problémáikról.

Sikeres online vállalkozáshoz biztosan szükség van egy weboldalra. De egy weboldal magában nem elég. Az online jelenlét több mint egy weboldal. Több, mint a blogok vagy a közösségi média oldalak. Arról szól, hogy segít meggyőzni a látogatókat arról, hogy legitim a vállalkozás, és minden olyan információt megadni számukra, amire szükségük van ahhoz, hogy saját maguk dönthessenek arról, hogy vásároljanak-e az oldalról. Így tehát fontos, hogy a megfelelő domain neve legyen a vállalkozásnak, és olyan tárhelyszolgáltatónál legyen, amely sebességet és biztonságot kínál. A körültekintő választás ugyanis mérsékli a vállalt kockázatot.

domain-vasarlas-rweb

Domain név

Az induláshoz olyan domain nevet kell választania, amely reprezentálja a terméket vagy szolgáltatást. A Google azt ajánlja, hogy az URL-címben érdemes használni a kulcsszavas kifejezést a maximális SEO-előnyök érdekében, és hogy a felhasználók könnyebben megtalálják a webhelyet. Miután megállapodnak egy olyan domain névnél, amely egyedi és emlékezetes, tovább lehet lépni a tárhelyszolgáltatóhoz.

A domain név az online vállalkozás kirakata, ez az első dolog, amit a potenciális ügyfelek látnak. Olyan megjegyezhető, jól betűzhető, könnyen kiejthető, rövid és stílusos nevet kell választania a weboldalhoz, amely a lehető legjobban képviseli vállalkozást. A jó domain név kiválasztása művészet, nem tudomány. A domain név ugyanúgy a jövőképről és a kreativitásról szól, mint a stratégia megalkotása. Az alapot jelentik, amelyre vállalkozás épül.

tarhely-rweb

Tárhely

Az online jelenlét az egyetlen kommunikációs eszköz a vállalat és az ügyfelek között, ezért a weboldal jó tárhelyszolgáltatójának kiválasztása döntő szerepet játszik a pénzügyi sikerben.

A megfelelő tárhelyszolgáltató kiválasztása alapvető fontosságú webhely sikeréhez. A jó tárhelyszolgáltató megbízható, magas színvonalú ügyfélszolgálattal rendelkezik, és könnyen használható eszközök széles skáláját kínálja. Rengeteg tárhelyszolgáltató cég létezik, ami megnehezítheti a megfelelő kiválasztását. 

Néhány tényező, amire érdemes odafigyelni tárhelyszolgáltató kiválasztásánál:

  1. Megbízhatóság: A webhely nem lesz túl hasznos a vállalkozás számára, ha folyamatosan leáll. Olyan szolgáltatót érdemes keresni, amely jó tapasztalattal és sok elégedett ügyféllel rendelkezik. 
  2. Jó ügyfélszolgálat: A szolgáltatónak biztosítania kell olyan személyzetet, aki felveszi a telefont, ha hívja az ügyfele, és egy olyan e-mail címet, ahol gyors választ tud adni. A jó ügyfélszolgálatot nem mindig könnyű megtalálni, de megéri az utánajárás a fáradságot. 
  3. További fontos szempontok lehetnek – Képes automatizálni a biztonsági mentéseket egy könnyen használható szoftverrel? Védett lesz a webhely a hackerektől? Mi a helyzet az SSL-ekkel a biztonságos tranzakciókhoz?

Ahhoz, hogy sikeres online üzletet indítson, jó elképzelése kell, hogy legyen arról, hogy milyen termékeket vagy szolgáltatásokat szeretne kínálni. Kik a potenciális vásárlói? Milyen problémát old meg számukra? Hogyan fogja elérni ezeket az ügyfeleket? A következőket is figyelembe kell vennie: Finanszírozás – Mint minden üzleti vállalkozás esetében, az induláshoz finanszírozásra van szüksége. Dönthet úgy, hogy saját pénzeszközöket használ, befektetőket keres, vagy saját pénzből és/vagy hitelkártyaadósságból finanszírozza a vállalkozást. 

weboldal-fejlesztes-keszites

Weboldal-fejlesztés az online vállalkozás -oknak

Egy tapasztalt webfejlesztő segíthet a weboldal létrehozásában, a termékoldalak megtervezésében, valamint a bevásárlókosár és a fizetési rendszer integrálásában.

Mitől lesz jó egy jó webfejlesztő? 

1. Jó kommunikációs készségek –  A legfontosabb dolog az, hogy mennyire tud az ügyfelével kommunikálni. Meghallgatja az igényeit, és világos, gyors válaszokat ad a kérdésekre? Könnyen felveszi vele a kapcsolatot? A webfejlesztők nem gondolatolvasók, ezért el kell magyarázni a számukra, hogy pontosan mit szeretne az ügyfél.

2.Tapasztalat –  Egy jó webfejlesztőnek legalább 3 éves tapasztalattal kell rendelkeznie a webalkalmazások nulláról történő felépítésében. Néha még 5-6 év tapasztalat sem garantálja, hogy a fejlesztő ismeri az összes trükköt és eszközt, amire szükség van egy jó termék létrehozásához. Érdemes ellenőrizni azt is, milyen projekteket végzett. A referenciák listája itt elengedhetetlen!

rweb-dokumentumok

Jogi dokumentumok az online vállalkozás indításához 

A jogi dokumentumok nem a legérdekesebb részei egy weboldalnak, de az egyik legfontosabbak. Naprakész jogi nyilatkozattal rendelkezni ma már minden weboldal számára kötelező. Ez nem csak a jogi kérdésekről szól, hanem a márkaépítésről és a bizalom megteremtéséről is. Általános szerződési feltételek, adatvédelmi irányelvek, sütikre vonatkozó irányelvek és még más típusú jogi nyilatkozatoknak kell helyet kapniuk. Időről időre szükséges ezeket módosítani, ha új funkciókat adunk hozzá, vagy meglévő funkciókat távolítunk el a weboldalról.

A jogi nyilatkozatoknak minden weboldalon jelen kell lenniük, és tartalmazniuk kell:

  • A weboldal tulajdonosának jogi adatait –  Ezt az információt a törvény nem írja elő, de ajánlott. Segít a felhasználóknak abban, hogy megtudják, megbízhatnak-e a weboldalban, és hogyan léphetnek kapcsolatba a tulajdonossal. Ez az információ tartalmazhatja a következőket: a webhely tulajdonosának neve és címe, elérhetőségi adatok, például e-mail cím és telefonszám, a webhely által kínált személyiségvédelmi szolgáltatásokra vonatkozó információk: 
  • Jogi nyilatkozatok csoportját – Ez a szakasz tájékoztatja a felhasználókat a webhely használata során őket megillető jogokról. A felhasználókat tájékoztatni kell arról, hogy személyes adataikat sütik segítségével gyűjthetik, és értesítést kell adni arról, hogy ez hogyan történik, beleértve azt is, hogy mik azok a sütik, miért van rájuk szükség és mennyi ideig. Itt kell feltüntetni a felhasználók adatainak felhasználási módjára (beleértve a profilalkotást), illetve arra vonatkozó részletesebb információkat is, hogy harmadik felek hozzáférhetnek-e az adatokhoz. Ha a felhasználók ezzel nem értenek egyet, ne használják a webhelyet. 
webfejlesztes-rweb

Adatvédelmi tájékoztató – GDPR

Az Európai Unió az általános adatvédelmi rendelete 2018. május 25-én lépett hatályba. A GDPR az Európai Unió jogi aktusa, amely szabályozza, hogy a vállalatoknak hogyan kell kezelniük ügyfeleik személyes adatait.

Előírja, hogy 72 órán belül jelenteniük kell az esetleges jogsértéseket a hatóságoknak. A GDPR minden olyan vállalatra vonatkozik, amelynek telephelye az EU-ban van, vagy amely az EU-ban élő személyek személyes adatait kezeli.

Ha ezek a vállalatok uniós polgárok személyes adatait dolgozzák fel vagy tárolják, akkor a GDPR a nemzetközi üzleti tevékenységükre is vonatkozik. Az egyetlen kivétel azokra a vállalatokra vonatkozik, amelyek egyáltalán nem dolgoznak fel személyes adatokat. A GDPR nem vonatkozik automatikusan az EU-n kívüli vállalatokra, azonban ha azok európai személyek adatait dolgozzák fel vagy tárolják, akkor a rendelet akkor is alkalmazandó, ha nem rendelkeznek telephellyel az EU-ban. Ki kell jelölniük egy képviselőt az egyik országban, és meg kell felelniük a szabályoknak. Bár már majdnem két év telt el a GDPR hatályba lépése óta, még mindig sok vállalkozás van, amelyik még csak most készül felzárkózni a megfelelőségi rendszerek és eljárások terén.

altalanos-szerzodesi-feltetelek

Általános Szerződési Feltételek – ÁSZF

Az Általános Szerződési Feltételek képezik az ügyféllel való szerződéses kapcsolat alapját és leírják, hogy milyen szabályok vonatkoznak a weboldal használatára. Ez határozza meg, hogy vitás esetben mindkét félnek milyen jogai és kötelezettségei vannak. A kötelező törvényi rendelkezéseken túlmenően tartalmaznia kell minden olyan feltételt, amely a cég javára szól, így a vállalkozás üzleti tevékenységének jogalapjaként használható. Fontos, hogy az Általános Szerződési Feltételek az ügyfelek számára érthetően legyen megfogalmazva. Rendszerint a weboldalon a megrendelőlap mellett vagy a weboldalon egy külön letölthető területen kell elhelyezni. 

ÁSZF tartalmazza a következőket:

A weboldal szerzői jogi védelem alatt álló információkat tartalmaz. A weboldalon található anyagokat kizárólag saját személyes használatra töltheti le a felhasználó, jelenítheti meg és nyomtathatja ki, a weboldalon található anyagokat más módon, előzetes írásbeli engedély nélkül nem másolhatja, nem reprodukálhatja, nem továbbíthatja és nem terjesztheti. A weboldal teljes tartalma a nemzetközi egyezmények és szerződések értelmében szerzői jogi védelem alatt áll. Tilos a weboldal tartalmának bármilyen formában történő reprodukálása vagy terjesztése (beleértve a tükrözést is) előzetes írásbeli engedély nélkül. Az oldal tartalma semmilyen módon nem változtatható meg, és nem használható fel kereskedelmi célokra. Minden jog fenntartva. Minden védjegy a megadott tulajdonosok tulajdonát képezi. A taljdonos nem vállal felelősséget a linkelt harmadik felek weboldalainak tartalmáért. A hivatkozott harmadik fél weboldalak tartalmáért kizárólag a weboldalak üzemeltetői felelősek.

logo-tervezes-rweb

Logó

Egy jó logó az online vállalkozást segíti kiemelkedni a tömegből. Egy nagyszerű marketingeszköz is egyben, amely segíthet a lehető legjobban bemutatni a vállalatot. Egy jó logó használható az összes online eszközön, beleértve a webhelyet, a közösségi médiát, az e-mail aláírásokat és még a nyomtatott anyagokat is, például a levélpapírt és a képeslapokat is. Az egységes arculat segít abban, hogy könnyebben megismerje közönség a vállalalot.

Ha a logó jól van megtervezve, a vásárlók képet kaphatnak arról, hogy mit várhatnak a vállalkozástól. Nem csak arról van szó, hogy szép képet kell készíteni. A logónak közvetítenie kell információkat a termékek és szolgáltatások minőségéről. Megalkotásakor két elvet érdemes figyelembe venni: az egyszerűséget és a világosságot. Egy bonyolult, sok különböző betűtípussal és színnel ellátott logó nemcsak nehezebben nyomtatható és reprodukálható, de az ügyfelek számára is zavaró lehet. Az ideális logó megmarad a felhasználók fejében akkor is, ha csak egyszer vagy kétszer látták. Ki állja az idő próbáját, nem kell minden évben újratervezni, hogy lépést tartson a legújabb trendekkel vagy divatokkal.

logo-tervezes

Indítás további elemei

Tartalom – Már az indítás első pillanatában gondoskodni kell a megfelelő tartalom létrehozásáról. Olyan tartalomra van szükség, amely vonzza a látogatókat, a webhelyen tartja, és arra csábítja őket, hogy megvásárolják a termékeket vagy szolgáltatásokat. 

social-media

Közösségi médiajelenlét az online vállalkozás indítása érdekében

Létre kell hozni közösségi média profilokat a vállalkozásnak olyan oldalakon, mint a Facebook, a Twitter és a LinkedIn.

Ezeket az oldalakat ingyenesen lehet létrehozni, és segíthetnek a hírnév javításában, a márka láthatóságának növelésében, a webhely felé terelik a forgalmat, és arra ösztönzik a potenciális ügyfeleket, hogy foglaljanak időpontot vagy rendeljenek meg egy terméket. Segíthetnek kapcsolatot teremteni az ügyfelekkel, megosztani az újdonságokat, naprakész híreket kapni. Megmutatják, milyen kulcsszavakkal keresik meg vállalkozást, ami által javítani lehet a keresőmotorok rangsorában elfoglalt helyet.

A mai digitális világban egyetlen vállalkozás sem engedheti meg magának, hogy kihagyja a közösségi médiában rejlő lehetőségeket. A közösségi média mindennapi életünk szerves részévé vált, így minden korábbinál fontosabb, hogy a vállalatok erős közösségi médiajelenlétet építsenek ki és tartsanak fenn.

Néhány ok, amiért érdemes erős közösségi médiajelenléttel rendelkezni:

  1. A felhasználók, ügyfelek elvárják
  2. A közösségi média kapcsolatokat épít
  3. A közösségi média forgalmat generál a weboldalra
  4. A közösségi média növeli az értékesítést
  5. A közösségi média növeli a márkaismertséget

A következő tippek segíthetnek a közösségi médiajelenlét létrehozásában vagy javításában:

  • Megfelelő csatornák kiválasztása – azokat a hálózatokat érdemes kiválasztani, ahol célközönség a legtöbb időt tölti online. Nem kifizetődő rögtön az elején minden csatornán megjelenni, mivel ezzel szétszórja az erőforrásait és a figyelmét a vállalat. 
  • Tartalmi stratégia megválasztása – Az egyes hálózatokon legjobban működő tartalomtípusok eltérnek egymástól. Át kell gondolni, hogyan használják a felhasználók az egyes közösségi platformokat, és ennek megfelelően érdemes megtervezni a posztokat. A tartalommegosztásnál arra kell figyelni, hogy mindig legyen benn kép, amely releváns és érdekes és link. A képek hamarabb táveszik a felhasználókat a megosztásra, a linkek elvezetik az olvasókat a poszt forrásához, azaz a weboldalhoz.
  • Rendszeresség – Rendszeresen kell bejegyzéseket tenni a közösségi média fiókokba. A legjobb, ha a bejegyzések egységes hangvételűek, témájúak és stílusúak. Figyelni kell a bejegyzésekhez fűzött megjegyzéseket és válaszokat, és időben válaszolni kell rájuk.
  • Egyszerű elérés – a weboldalon jól látható helyen kell elhelyezni a közösségi média oldalakra vezető ikonokat. Lehetőséget kell adni a látogatóknak, hogy egyszerűen megtalálják és kövessék a vállalatot. 
  • Ellenőrzés – ellenőrizni kell, hogy a linkek működnek-e a weboldalon, és külön figyelni kell a mobileszközök és asztali számítógépek ellenőrzésére.
  • Közösségi profil tartalma – minden fiókhoz profilképet kell megadni. Ha lehetséges ugyanazt a profilképet érdemes minden hálózaton használni. Ellenőrizni kell a helyesírási hibákat, az elgépelési hibákat és az elavult információkat. Minden hiányzó információt hozzá kell adni, amit az ügyfeleknek érdemes tudniuk. Csatornánként egynél több profilt nem érdemes létrehozni, mert ez összezavarja a felhasználókat.

A közösségi médiajelenlét ereje tovább fog nőni és egyre fontosabb lesz, ahogy egyre több vállalat jön létre az online térben. 

Az internetes üzleti lehetőségek száma az elmúlt években drámaian megnőttek. Online vállalkozás létrehozásához jól átgondolt erőforrás-stratégiával és világos elképzeléssel kell rendelkezni, hogy merre tart a vállalat. Azt azonban tudni kell, hogy nincs olyan varázslatos recept a sikerhez, amely mindenki számára egyformán működik, de van néhány dolog, amit minden webhelytulajdonos megtett vállalkozása indításakor. Kemény munkát és sok erőfeszítést kell belefektetni és a siker nem várat magára!

RTipp: Mielőtt bármilyen online vállalkozásba kezdene, álljon meg, és tegyen fel magának egy kérdést: mit tudok jobban csinálni, mint bárki más?

Hírlevél

Csatlakozzon Ön is az RWeb közösségéhez! Értesüljön elsőként az aktuális publikációinkról!

Felkínáljuk a lehetőséget, hogy elsőként értesüljön e-mailben a legfrissebb publikációinkról. Ígérjükhogy a megadott e-mail címre soha nem fogunk küldeni marketing célú hirdetéseket. A kidolgozott funkcionalitást kizárólag Önért hoztuk létre, hogy mindig friss információt kapjon – bármikor visszavonhatja a feliratkozását – a döntés mindig az Ön kezében lesz!

Továbbá ígérjük, hogy a megadott e-mail címét (és/vagy a hozzátartozó IP címét, munkamenet azonosítót – un. session ID) nem fogjuk továbbítani arra jogosulatlan harmadik félnek! Hiszünk a szólásszabadság, a diszkréció és az online anonimitás tiszteletben tartásában!

Üdvözölni szeretnénk az RWeb publikációinak olvasói között Önt is!

A “Csatlakozom az RWeb közösségéhez” gomb lenyomásával Ön tudomásul veszi és elfogadja az Adatkezelési tájékoztatónkban megfogalmazottakat.

Legfrissebb publikációink

Legfrissebb publikációink

Mai dátum: október 4, 2022

Get a quote

  1. Please provide the basic information that will help us establish our joint business partnership, which we grant not to pass on to third parties.
  2. We will respond to your inquiry within one official working day.
  3. The first telephone or online communication consultation will take place, during which we will determine our target audience and launch the first phase of our joint project accordingly.

Business website order

Accepted file types: PDF, JPEG, JPG, PNG, DOCX, PSD maximum file size: 8 MB.
By submitting this form, I confirm that I have read and agree to the RWeb Privacy Policy.

Az űrlap kitöltését követően:

  1. Kérjük, adja meg azon alapinformációkat melyek segítenek megalapozni közös üzlet-partneri viszonyunkat. Garantáljuk, hogy ezeket nem továbbítjuk harmadik félnek.
  2. Legfejebb egy hivatalos munkanapon belül válaszolunk a megkeresésére.
  3. Az első telefonos vagy online kommunikációs egyeztetés keretén belül meghatározzuk a célközönségét. Ez alapján elindítjuk közös projektünk első szakaszát.

Weboldal rendelés

Elfogadott fájltípusok: PDF, JPEG, JPG, PNG, DOCX, PSD maximum fájl méret: 8 MB.
Az űrlap elküldésével megerősítem, hogy elolvastam és elfogadom az RWeb adatvédelmi irányelveit.

Our latest publications

Todays date:október 4, 2022
RWEB-logo

Tisztelt Látogató!